FANDOM

Gem.gif

Sininen timantti

Timantit (engl. Gems) ovat kerättäviä esineitä Crash-peleissä, joita voi tienata eri tavoin eri peleissä ja ne edistävät peliä. Timantteja on erivärisiä, kuten sinisiä, punaisia, vaaleanpunaisia, oransseja, violetteja, keltaisia, vihreitä ja kokonaan läpinäkyvä. Näistä väreistä kuitenkin vaaleanpunainen ja oranssi esiintyy vain pelissä Crash Bandicoot. Tosin, punaista ei kyseisessä pelissä ole ollenkaan.

Käyttö

Crash Bandicoot

Vaikka tässä pelissä ei ole ollenkaan kristalleja, ei siltikään ole pakko yrittää kerätä kaikkia timantteja edistyäkseen. Jokaisesta kentästä saa aina yhden timantin, lukuunottamatta vastuksia ja kenttää The Great Hall. Timantin saa keräämällä kaikki laatikot kuolematta. Jos kentässä on Nitrus Brio Bonus, pitää laatikot kerätä myös sieltä. Kaikkien timanttien kerääminen avaa toisen loppuvideon.

Crash Bandicoot 2, 3 ja Wrath of Cortex

Värilliset ja jotkin läpinäkyvät timantit on piilotettu, usein johonkin Death Routeen josta pitää selvitä saadakseen timantti. Joka kentästä saa laatikot rikkomalla yhden timantin, mutta nyt ei edes haittaa jos kuolee kesken keruumatkan. Timantit edelleen avaavat toisen lopun, jos kaikki on kerätty.

Crash Team Racing sekä Nitro Kart

Vain värilliset timantit esintyy näissä peleissä, (paitsi Nitro Kartissa ei ole keltaista timanttia) ja aina yhden sellaisen saa, jos voittaa tietyn cupin.

Crash Bash

Tässä pelissä esiintyy vain vihreä timantti. Sen saa jos pelaa minipelin läpi vaikeimmilla säädöksillä.

Crash Bandicoot: Fusion

Läpinäkyvän timantin saa, jos läpäisee Bonuksen tai rikkomalla kaikki laatikot minipelistä, jos laatikoita on.

Crash Twinsanity

Joka kentässä on 6 timanttia kerättävänä, eli kaikki värilliset sekä yksi läpinäkyvä. Kaikki näistä timanteista pitää siis kerätä erikseen, ne on joko piilotettu tai sitten ne on näkyvällä paikalla. Jokaisen kentän timantti aukaisee jotain extroja, ja timantteja tarvitaan jos aikoo päästä pelin 100% läpi. Kaikkien timanttien keräämisestä ei tule toista loppua, mutta se aukaisee extravideon.

Crash of the Titans

Timantit esiintyvät vain pelin DS ja GBA versioissa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki