FANDOM

Crash Bandicoot on sarjan päähahmo, jonka on luonut Naughty Dog. Vuonna 1999 Crashhin kehittäminen siirtyi muille henkilöille ja nykyään Crashia pitää hallussaan Radical Entertainment. Crash Bandicoot on yksi maailman suosituimmista pelisarjoista.

Hahmo

Highscore-crash-bandicoot.jpg

Crash Bandicootin ulkonäkö Crash Twinsanityssa

Crash on nimensä mukaisesti pussimäyrä, joka käyttää pyörimisen tapaista liikettä hyökätäkseen aina peliin Crash Tag Team Racing asti. Sen jälkeen Crash on pystynyt myös hallitsemaan muita hyökkäyksiä ja liikesarjoja. Crash Bandicoot 3: Warpedista lähtien Crashille on kuulunut muutamia Erikoisvoimia, joihin kuuluu mm. "wumpasinko" ja Crash Dash. Crashin suojana toimii puusta tehty Aku Aku, joka voi pelastaa Crashin kuolemalta, lukuunottamatta rotkoja. Crashin rakkaus, Tawna Bandicoot on esiintynyt vain ensimmäisessä Crash-pelissä, jos lukuun ei oteta Crash Boom Bangia ja pieniä Cameo-rooleja. Huhujen mulaan Crash on menettänyt Tawnan Pinstripelle.

Ulkonäkö

Crashin ulkonäkö on muuttunut paljon vuosien saatossa, koska Crash on ollut yhä useampien kehittäjien käsissä. Alla on taulukossa Crashin maininnanarvoiset ulkonäöt.

Kuva Pelissä Huomautettavaa
Crash-1.png
Crash Bandicoot Tämä on Crashin alkuperäinen ulkonäkö.
Chcrash23ctr.jpg
Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back
Crash Bandicoot 3: Warped
Crash Team Racing
Eniten tunnettu ja käytetty ulkonäkö.
Chcrashwoc.jpg
Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex Pelin Xbox versiossa Crashilla on realistisempi turkki.
Chcrash.jpg
Crash Twinsanity ei huomautettavaa
Chcrashcttr.jpg
Crash Tag Team Racing ei huomautettavaa
Chcrashtitans.jpg
Crash of the Titans Ensimmäinen radikaali muutos Crashin ulkonäössä.
Chcrashmom.jpg
Crash Mind over Mutant Crashin viimeisin ulkonäkö.

Esiintyy:

Kaikissa Crash-peleissä

Katso Myös:

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki